Természetes kollagénforrások

A feszes bőr a konyhában készül?

A múlt heti cikkünkben mindent megtudhattál, amit a kollagénről tudni szerettél volna. Ahogy ígértük, ezen a héten a természetes kollagénforrásokkal fogunk foglalkozni. Nem is gondolnád, hogy a konyhádban mennyi olyan élelmiszer található, amelyek magas kollagéntartalmuk miatt támogatni tudják szervezeted kollagéntermelését.

A szervezted természetes kollagén előállítását kétféle módon tudod élelmiszerekkel növelni:

  1. Olyan ételeket fogyasztasz, amelyek természetes kollagénforrások
  2. Olyan ételeket fogyasztasz, amelyek fokozzák a kollagén előállítását

Mik ezek az ételek? Olvasd tovább cikkünket, és ismerj meg 6 olyan élelmiszert amely támogatja a kollagéntermelést szervezetedben!

A másik módja annak, hogy növeljük a kollagéntermelést, ha kimondottan kollagén-növelő tápanyagokban gazdag ételeket fogyasztunk. A cink, réz és C-vitamin együttesen dolgozik a kötőszövetekben, hogy a kollagént erősen és rugalmasan tartja. Olyan ételek fogyasztása, amelyek ezek közül egyet vagy többet tartalmaz, segít növelni a kollagén szintézist.

Csontleves

A csontleves viszonylag nagy népszerűségnek örvend, hiszen számos jótékony hatása ismert. A csontokból - az ideális esetben akár 8-10 órás - főzés hatására nemcsak kollagénnel, de hialuronsavval, kálciummal, magnéziummal és aminosavakkal is gazdagodik levesünk.

Citrusfélék

 

Köztudott, hogy olyan citrusfélék, mint a narancs, citrom, lime és grapfruit telis tele vannak C-vitaminnal. De miért ilyen fontos a C-vitamin? Nemcsak immunrendszerünket támogatja, de már a prokollagén termelésnél is elengedhetetlen szerepe van, így fontos, hogy biztosítsuk szervezetünk számára a C-vitamin pótlását.

Húsok

A kollagén a leggyakrabban előforduló  fehérje az emberekben és állatokban egyaránt. Így nem csoda, hogy bizonyos típusú, fehérjében gazdag húsokban, mint a csirkében vagy marhában is megtalálható. Azok a húsételek, amelyek csontokat és kötőszöveteket is tartalmaznak (pl.:ribeye steak, csirkeszárny) különösen gazdagok kollagénben, hiszen ezek az említett szövetek fő alkotóelemei.

Bogyós gyümölcsök

Bár a citrusfélék vannak a rivaldafényben ha a C-vitaminra gondolunk, nem szabad elfeledkeznünk a bogyós gyümölcsökről sem. Az eper, málna, vagy áfonya is kitűnő C-vitamin forrás. Sőt, mondunk valami igazán meglepőt. Tudtátok, hogy az eperben több a C-vitamin, mint a narancsban? Sokáig mi sem. A bogyós gyümölcsök ráadásul antioxidánsban is gazdagok, amelyek bőrünk első védelmi vonalát jelentik a szabad gyökök által okozott károsodások ellen.

Fokhagyma

A fokhagyma nemcsak kitűnő fűszer, de a szervezet kollagén-termelését is fokozza. Magas kéntartalma segít megelőzni a kollagén lebontását - bár tény, hogy elég sokat kell belőle fogyasztanunk, hogy kifejtse hatását a kollagénre. 

Salátafélék

Ha még nem lenne elég okod, hogy salátákat egyél, akkor itt van még egy. A spenóthoz, kelhez vagy mángoldhoz hasonló levelesek nemcsak magas C-vitamin tartalmuk miatt, de cink és réz tartalmuk miatt is fogyasztandóak. A zöld színüket kölcsönző klorofill részt vesz a prokollagén előállításában.

Most, hogy a kollagént, és a kollagénforrásokat és átvettük, jövő héten megismerhetitek a másik szépség-elixírt, ami nem más mint...Tarts velünk és eláruljuk!