10+1 tipp, amivel leküzdheted az álmatlanságot

Te is a magyar lakosság 30%-ába tartozol, aki folyamatosan tapasztal alvászavarokat? Pörög az agyad, forgolódsz és egyre ingerültebbé válsz, hogy már megint nem tudsz elaludni?

Cikkünkben összefoglaltunk néhány olyan tippet és tanácsot, amelyek bevezetésével egy sokkal egészségesebb alvási ritmust tudsz kialakítani, hogy végre ne a fáradtság határozza meg az életedet! 

1. Legyen rendszere az alvásnak

Mindennap ugyanabban az időben feküdj és kelj. Ezzel tulajdonképpen “beprogramozhatod” a szervezetedet, így tudni fogja, hogy mikor kezdjen el készülni az alvásra. Figyeld meg, hogy mi azaz időpont, amikor már kezdesz elálmosodni, és próbáld meg ehhez igazítani a lefekvés időpontját.

2. Alakíts ki pihentető környezetet

Fontos, hogy a hálószobád tényleg a pihenésről, és a nyugalomról szóljon. Úgy alakítsd ki, hogy a fény, a hangok és a hőmérséklet is ideális legyen számodra az alváshoz. Ha esetleg kisállattal alszol egy helységben, vagy egy ágyban, akkor figyelj arra, hogy ne zavarjon téged éjszaka. 

3. Kényelmes ágyat válassz

Lehet, hogy a probléma megoldása közelebb van, mint gondolnád. Biztos, hogy nem túl puha vagy túl kemény a matracod? Megfelelő az ágyad mérete? Lehet, hogy egészen egyszerűen pár új párnára lenne szükséged, amin sokkal kényelmesebben tudnál pihenni. 

4. Mozogj rendszeresen

Iktass be olyan rendszeres mozgásformákat a hetedbe, mint például az úszás, a séta vagy a jóga. Ezek segíthetnek feloldani a napközben felgyülemlett stresszt. Figyelj azonban oda rá, hogy ne a lefekvésedhez közeli időpontban sportolj, hiszen ez is befolyásolhatja azt, hogy nem tudsz elaludni. 

5.Fogyassz kevesebb koffeint

Próbálj meg lemondani a délutáni koffein tartalmú teákról, kávékról vagy a kóla fogyasztásáról. Ezek sajnos mind szerepet játszhatnak abban, hogy még lefekvés idején is hevesen ver a szíved, vagy pörögnek a gondolataid. 

6. Pótold a melatonint 

A melatonin az az alvásért felelős hormon, ami növeli a REM-fázist, és élénk álmokat eredményez. Előfordulhat, hogy bizonyos okok miatt (pl.: évszak, emésztőrendszer, energia-háztartás) szervezeted nem termel belőle elegendőt, emiatt pedig keveset, vagy rossz minőségben alszol.

Ilyen esetekben érdemes olyan kiegészítő tablettát fogyasztani, mint az Anybody Sleep Melatonin Gummy. Ez a készítmény a melatonin mellett még 17 olyan naturális hatóanyagot tartalmaz, mint például a valeriána, a golgotavirág, a citromfű vagy a levendulaolaj -  amelyek mind a nyugodt és pihentető alvást eredményezik. Napi 2 tabletta lefekvés előtt 60 perccel, és máris jók lesznek az éjszakáink.

7. Ne ess túlzásba

A túl sok étel, vagy alkohol mind mind hatással lehet arra, hogy nem tudsz elaludni. Míg a sok étel megterheli emésztőrendszerünket, esetleg refluxot is okozhat, addig az alkohol heves szívverést okoz, amitől egyszerűen lehetetlen jól aludni. 

8. Kerüld a cigarettát

A nikotin stimuláns hatást fejt ki. Növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, növeli az éberséget. A nyugtató hatás csak abból az illúzióból adódik, hogy a dohányos a csökkenő nikotinszinttel együtt járó kellemetlen tüneteket szüntetheti meg a rágyújtással. Persze a dohányzásról nehéz leszokni, lefekvés előtt azonban mégis érdemes rávenni magunkat, hogy hagyjuk el azt az egy-egy szál cigit. 

9. Relaxáció lefekvés előtt

Ez sokszor kivitelezhetetlen, hiszen a gyerekekkel, a családdal vagy a munkával kell még foglalkoznunk késő este is. Azonban amikor csak lehetőségünk van rá, igyekezzünk magunkra is rászánni 15-20 percet, amikor egy forró fürdőt veszünk, kellemes zenét hallgatunk, vagy nyugodt körülmények között olvasunk.

10. Írd ki magadból a gondjaidat

Ha leginkább azért nem tudsz elaludni, mert a holnapon stresszelsz, akkor szánj rá időt, hogy lefekvés előtt megtervezed a következő napot. Gondold át mi hogyan fog történni, tűzz ki reális célokat, vesd ezt papírra, és csak ezután feküdj le aludni. 

10+1 Kelj fel

Bizony, ha nem tudsz aludni, inkább kelj ki az ágyból, mint sem azon idegeskedj, hogy miért nem sikerül már megint álomba szenderülni. Csinálj valami olyasmit, ami segít ellazulni (lásd 9-es pont), és csak utána feküdj vissza újra az ágyadba. 

Fontos: Ha úgy érzed az alvásritmusod szinte ellehetetleníti, hogy egészséges minőségben éld a mindennapjaidat, mindenképpen fordulj orvosodhoz, vagy menj el alvás központokba, alvásdiagnosztikára!

Ismerd meg közelebbről az Anybody Sleep Melatonin Gummyt!
Tovább a termékre!